اخبار ویژه

ارتباط مستقیم با رییس دانشگاه
کلیه اطلاعیه های مورد نیاز دوم سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳
پنجشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۰
دستورالعمل انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی ۹۱-۹۰ موسسه آموزش عالی جاوید
 
 
 
اندازه متن: +  -
تعداد بازديد: 1924
به دانشجویان محترم توصیه می گردد کلیه مطالب این آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند*
 
۱. فعالسازی کد کاربری دانشجو:
الف: واریز مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال به صورت علی الحساب به حساب دانشگاه به شماره ۰۱۰۶۱۳۵۱۸۶۰۰۶ بانک ملی به نام دانشگاه غیرانتفاعی جاوید جیرفت قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور
نکته: واریز شهریه بدون ارائه شناسه واریزی مقدور نمی باشد. جهت دریافت شناسه واریزی به سایت دانشگاه در قسمت امور مالی مراجعه نمایید و یا به آدرس ذیل رجوع نمایید.  
 
ب: تحویل اصل فیش واریزی به واحد حسابداری دانشگاه از روز شنبه مورخ ۱۲/۰۶/۹۰  تا سه شنبه مورخ ۲۲/۰۶/۹۰ (آخرین مهلت بدون زمان تمدید)
 
ج: فعال سازی کاربری دانشجو توسط واحد مالی:
نکته ۱: دانشجویانی که از ترم قبلی بدهی دارند باید علاوه بر پرداخت مبلغ فوق، نسبت به پرداخت بدهی های قبلی خود نیز اقدام نمایند.
نکته ۲: در صورتیکه دانشجویی بستانکار باشد، بستانکاری دانشجو از مبلغ فوق کم خواهد شد.
نکته ۳:به دانشجویان توصیه می گردد نسبت به فعالسازی کد کاربری خود هر چه سریعتر اقدام نمایند و با توجه به ترافیک کاری انجام آن را به روزهای آخر موکول ننمایید.
نکته ۴: عدم ثبت نام در ایام اعلام شده از طرف دانشگاه بنا به هر دلیلی، مشمول انتخاب واحد با تاخیر خواهد شد(صرفا ارائه ۱۴ واحد در صورت خالی ماندن ظرفیت های گروههای کلاسی).
نکته ۵: عدم ثبت نام در زمان ایام ثبت نام اعلام شده به منزله درج مرخصی تحصیلی در ترم اول سال تحصیلی ۹۱-۹۰ خواهد بود.
 
 
۲. انتخاب واحد از روز یکشنبه مورخ ۱۳/۰۶/۹۰ الی چهارشنبه مورخ ۲۳/۰۶/۹۰
برای دریافت فایل "نحوه انتخاب واحد اینترنتی" به سایت دانشگاه قسمت "راهنمای انتخاب واحد" مراجعه نمایید.
 
 
 
۳. حذف و اضافه دروس از روز شنبه مورخ ۲۶/۰۶/۹۰ الی دوشنبه مورخ ۲۸/۰۶/۹۰طبق مراحل ذیل انجام می پذیرد:
الف: واریز باقیمانده شهریه واحدهای انتخابی جهت فعالسازی کد کاربری تا قبل از شروع حذف و اضافه
نکته: فعالسازی مجدد کد کاربری  از روز شنبه مورخ ۲۶/۰۶/۹۰ الی دوشنبه مورخ ۲۸/۰۶/۹۰  قابل انجام است.
ب: اضافه یا کم نمودن ۲ عنوان درسی طبق ماده ۱۷ آیین نامه آموزشی
ج: اتمام ترمیم دروس:
نکته: در صورت ارائه یا حذف برخی گروههای درسی اطلاعیه تکمیلی در زمان حذف و اضافه از طریق وب سایت اعلام خواهد شد.
 
 
۴. ارائه نسخه نهایی برگه انتخاب واحد به آموزش جهت درج در پرونده آموزشی تا روز پنج شنبه مورخ ۱۴/۰۷/۹۰
نکته: برگه انتخاب واحد نهایی که به امضای شخص دانشجو رسیده باشد پس از بررسی و تایید نهایی آموزش و مالی می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۴/۰۷/۹۰ در پرونده دانشجو قرار گیرد.
توجه: عدم درج برگه تا تاریخ فوق به منزله حذف آموزشی کلیه دروس خواهد بود.
توجه: برگه انتخاب واحد نهایی را جهت اخذ تاییدیه مالی و آموزش از واحد اداری دریافت نمایید.
 
 
نکات مهم:
۱- با توجه به تکمیل شدن گروههای کلاسی و ارائه برخی دروس با اساتید مختلف توصیه می گردد در روزهای ابتدایی اعلام شده اقدام به انتخاب واحد نمایید.
 
۲- رعایت پیش نیاز و هم نیاز الزامی است و در صورت عدم رعایت آن، در هر مرحله از زمان تحصیل درس یا دروس مورد نظر حذف آموزشی خواهد شد.
 
۳- کلیه دانشجویان با توجه به مدرک دوره کاردانی خود به سه گروه تقسیم شده اند:
الف- گروه کاردانی مرتبط : شامل دانشجویانی که دوره کاردانی آنها منطبق و مرتبط با دوره کارشناسی ناپیوسته باشد.
ب- گروه کاردانی غیرمرتبط: شامل دانشجویانی که دوره کاردانی آنها غیر مرتبط با دوره کارشناسی ناپیوسته باشد.
ج- گروه مصوبه ۷۴۸: شامل دانشجویانی که دوره کاردانی پیوسته گذرانده‌اند و معدل زیر ۱۴ دارند.
لذا در انتخاب دروس انتخابی خود دقت لازم را بعمل آورید و از گروه های دیگر درس یا دروسی را انتخاب ننمایید. در غیر اینصورت آن درس یا دروس حذف آموزشی می گردد. لیست دروس ارائه شده و گروه های درسی کلیه رشته ها در وبسایت دانشگاه موجود می باشد و توصیه می گردد قبل از مراجعه به کاربری خود دروس مورد نظر خود را از لیست مذکور طبق گروه بندی انتخاب نمایند.
 
۴- اخذ دروسی که تداخل زمانی در برنامه هفتگی یا برنامه امتحانات داشته باشند تحت هر شرایطی مجاز نبوده و در صورت عدم رعایت درس یا دروس مربوطه حذف آموزشی خواهد شد.
 
۵- چنانچه به هر دلیلی درس یا دروسی حذف آموزشی گردد، مطابق مقررات شهریه آن درس مسترد نخواهد شد.
 
۶- دانشجویانی که منع اداری یا آموزشی داشته باشند(اعم از عدم ارائه مدرک تحصیلی، عدم ارائه برگ معافیت تحصیلی و ...) موظفند قبل از شروع زمان انتخاب واحد نسبت به ارائه آن به واحد اداری اقدام نمایند تا با مشکل انتخاب واحد مواجه نگردند.
 
۷- دانشجویانی که در نیمسال اول سال تحصیلی جاری میهمان بوده اند موظفند ریز نمرات خود را حداکثر تا روز سه شنبه مورخ ۲۲/۰۶/۹۰ به واحد آموزش تحویل نمایند. در غیراینصورت مجوز انتخاب واحد نخواهند داشت.
 
  
۸- دانشجویان محترم در صورت مواجه شدن با مشکل انتخاب واحد اینترنتی می توانند بلافاصله از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی Info@javid.ac.ir با درج شماره دانشجویی نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایند.
 
۹- با توجه به احتمال حذف تعدادی از گروههای درسی به دلیل به حد نصاب نرسیدن ظرفیت، دانشجویان موظفند حداکثر تا ۷۲ ساعت از آخرین روز انتخاب واحد و حذف و اضافه، برای اطلاع از آخرین وضعیت واحدهای انتخابی خود به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایند. در غیر اینصورت مسئولیت عدم اطلاع بر عهده شخص دانشجو می باشد.
 
۱۰- طبق تبصره ۱ ماده ۱۴ آیین نامه آموزشی غیبت در کلاسها تا پایان حذف و اضافه، جزو غیبت های ۳/۱۶ محسوب می گردد.
 
۱۱- دانشجویانی که ترم آخر هستند و نیاز به دریافت بیش از ۲۰ واحد درسی دارند (تا سقف ۲۴ واحد)، باید در مدت انتخاب واحد فعلا ۲۰ واحد انتخاب نمایند و در زمان حذف و اضافه حضوراً به واحد آموزش مراجعه و نسبت به ترمیم انتخاب واحد خود اقدام نمایند.
نکته ۱: دانشجویانی که قصد دارند دروس پیش نیاز را به صورت هم نیاز اخذ نمایند،می بایست انتخاب واحد عادی خود را انجام داده و در زمان شروع کلاسها حضورا به اداره آموزش مراجعه و فرم مشکلات آموزشی را تکمیل و تحویل آموزش نمایند. چنانچه آموزش با درخواست دانشجو موافقت نمود در مهلت حذف و اضافه حضوراً اقدام به ترمیم انتخاب واحد خود نمایند.
نکته ۲: ضمناً به اطلاع می رساند چنانچه دانشجویان در ترم های گذشته، دروسی را به صورت هم نیاز اخذ نموده اند اگر درس پیش نیاز را نمره مردودی گرفته باشند درس هم نیاز در هر مرحله از تحصیل حذف آموزشی می گردد و عواقب آن برعهده شخص دانشجو است.
 
۱۲- دانشجویان ۲ ترم مشروط تا اطلاع ثانوی حق انتخاب واحد را ندارند لذا به این دسته از دانشجویان فوق تذکر داده می شود درخواست ادامه تحصیل خود را همراه با مشکلاتی که باعث مشروط شدن آنها گردیده (اعم از پزشکی، خانوادگی و ...) حضوراً به اداره آموزش تحویل و در صورت صدور مجوز ادامه تحصیل از طرف کمیسیون موارد خاص، اجازه انتخاب واحد داده می شود.
 
۱۳- طبق تذکرات قبلی، دانشجویان کارشناسی ناپیوسته موظفند جهت دریافت نامه تاییدیه تحصیلی دوره کاردانی خود به واحد اداری مراجعه نموده و پیگیری نمایند. عدم دریافت ارائه تاییدیه تحصیلی تا قبل از شروع امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی منجر به عدم ارائه کارت ورود به جلسه خواهد بود.
 
۱۴- دانشجویان دوره کاردانی موظفند جهت انجام امور تاییدیه تحصیلی به ادارات پست مراجعه و پس از اقدام رسید تاییدیه را به واحد اداری تحویل نمایند در غیر اینصورت کارت ورود به جلسه امتحان پایان ترم نیمسال اول آنها ارائه نخواهد شد.
 
۱۵- دانشجویان محترم می توانند با رعایت شرایط فوق نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند عدول از هر یک از شرایط مذکور موجب حذف آموزشی واحدهای ماخوذه خواهد شد.
 
۱۶- توصیه می گردد با مراجعه روزانه به وبسایت دانشگاه به آدرس www.javid.ac.ir از آخرین اطلاعیه ها و تغییرات مطلع شوید.همچنین جهت دریافت مشاوره به واحد آموزش مراجعه نمایید.
 
۱۷- تقویم آموزشی به شرح ذیل می باشد:
انتخاب واحد(اینترنتی): یکشنبه مورخ ۱۳/۰۶/۹۰ الی چهارشنبه مورخ ۲۳/۰۶/۹۰
حذف و اضافه دروس(اینترنتی): شنبه مورخ ۲۶/۰۶/۹۰ الی دوشنبه مورخ ۲۸/۰۶/۹۰
ثبت نام با تاخیر(حضوری): سه شنبه مورخ ۲۹/۰۶/۹۰ و چهارشنبه مورخ ۳۰/۰۶/۹۰ حداکثر ۱۴ واحد درسی (در صورت خالی ماندن ظرفیت کلاسی)
آخرین مهلت ارائه نسخه انتخاب واحد جهت تایید و درج در پرونده آموزشی :پنج شنبه مورخ ۱۴/۰۷/۹۰
شروع کلاس ها: یکشنبه مورخ ۰۳/۰۷/۹۰
حذف اضطراری تکدرس:شنبه مورخ ۰۵/۰۹/۹۰ الی یکشنبه مورخ ۰۶/۰۹/۹۰
پایان کلاس ها: جمعه مورخ ۰۹/۱۰/۹۰
زمان امتحانات عملی: شنبه مورخ ۰۳/۱۰/۹۰ الی پنج شنبه مورخ ۰۸/۱۰/۹۰ 
شروع و پایان امتحانات : شنبه مورخ ۱۷/۱۰/۹۰ الی شنبه مورخ ۰۸/۱۱/۹۰
نکته: در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی امتحانات پایان ترم برگزار نمی گردد.
 واحد اداری موسسه آموزش عالی جاوید – جیرفت

 

    1. ارسال نظر